Passa al contingut principal

Comprimits reials Wilhelmina

Portem uns dies enfeinats. Però tranquils, que ho tornem a tenir tot a lloc aviat, cap problema! Agafem aquest tram final de l'any amb la gola ben fresca, perquè no? Si m'estan sortint caramels comprimits de sota les pedres.


Aquest però, no són un producte qualsevol. El 1842, Fortuin, una empresa de la ciutat de Dokkum als Països Baixos, va iniciar la seva aventura en la confecció de dolços. Obsessionats amb el peppermint anglès, no van parar fins a aconseguir una qualitat única, fet que els va permetre confeccionar els Wilhelmina Mints el 1892.


Fou en aquest any quan se celebraven els 50 anys de l'empresa i es va decidir elaborar un producte prèmium que alhora, honraria a la princesa holandesa (que posteriorment esdevindria reina). Igual que les galetes Daneses o altres productes anglesos, la casa reial no va dubtar en premiar-los amb un títol que encara posseeixen. Bé, a mi el títol em barrufa força, però la pastilla l'he trobat molt acceptable.


Potser molt dolça i gran en comparació amb altres pastilles comprimides, però us mentiria si us dic que precisament, aquesta mida i fidelitat en què es pot veure reproduïda el perfil de la princesa no em sorprengueren. Crec que és dels millors souvenirs holandesos que m'han portat, i no exagero, la qualitat gràfica que desprèn el packaging i el toc de menta suau del producte és fabulós. Un deu pels que han tirat i mantingut aquesta línia de caramels. (Mirant a la web, crec que és l'únic de Fortuin que compraria! La resta... uf!).

Foto de la web de l'empresa / Fortuin

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

Palitos Oka Loka

Al desembre de l'any passat parlava de la colombiana Super i el seu Magic Mix , un sobre d'aquests que pal per anar llepant i fer servir com a eina per menjar la pols que hi ha al fons. Segur que n'heu vist perquè durant uns quants anys va ser molt popular i segur que ara també n'hi deu haver a les botigues. Que recordi ara mateix, l'última vegada que en vaig comprar tenia un peu com a caramel per enganxar-hi la pols. Molt curiós i higiènic, hehehe. Però si això de convertir-vos en un os formiguer no és el que busqueu, els de Super també tenen uns Palitos que són uns fantàstics i innovadors fideus de colors de poc més d'un centímetre en cinc sabors diferents que són gaire clars, menys el groc que és llimona... la resta crec que són sabors sud americans, tipus guaiaba , mango , etc. De nou, crec que l'envàs, la tipografia grafitera de la marca Oka Loka i la composició dels elements queda totalment relacionat amb el públic juvenil a qui va dirigit.