Passa al contingut principal

Hi-Chew de poma

Després de provar les versions de caramels tous farcits amb sabors de Fanta taronja i Fanta raïm, avui veurem una versió més “econòmica” dels Hi-chew, el més similar al Sugus que podem trobar al Japó.


Envasats individualment en flowpack, i amb un disseny exterior per a cada sabor, els Hi-Chew de poma són molt suaus de textura i una mica enganxosos. Tenen un punt d’acidesa alt, i això els fa un xic picants, per altra banda, el sabor és més suau que les versions en packs. Tot plegat em recorda una versió “light” dels Hi-chew que hem vist fins ara, que pot ser interessant per qui vulgui tenir més quantitat que qualitat, i s’ha d’entendre que dins d’una empresa hi ha dues o més lligues sota el mateix paraigua-marca. (matiso, la qualitat de Morinaga és indiscutible!)


A grans trets, Morinaga és el cognom del fundador de l’empresa, confiter de naixement: Taichiro Morinaga. Al 1930 buscava una manera de fer un caramel un xic tou, un toffee de fruites per entendres, i al 1931 amb el nom de Chewlets va començar a comercialitzar una fórmula que anar creixent fins que la segona guerra mundial, com a moltes empreses japoneses, va arruïnar-ho tot. El 1975 renaixia el caramel tou amb el nom que coneixem avui dia: Hi-Chew, amb una col·lecció de més de 113 sabors a l’esquena i creixent.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

Palitos Oka Loka

Al desembre de l'any passat parlava de la colombiana Super i el seu Magic Mix , un sobre d'aquests que pal per anar llepant i fer servir com a eina per menjar la pols que hi ha al fons. Segur que n'heu vist perquè durant uns quants anys va ser molt popular i segur que ara també n'hi deu haver a les botigues. Que recordi ara mateix, l'última vegada que en vaig comprar tenia un peu com a caramel per enganxar-hi la pols. Molt curiós i higiènic, hehehe. Però si això de convertir-vos en un os formiguer no és el que busqueu, els de Super també tenen uns Palitos que són uns fantàstics i innovadors fideus de colors de poc més d'un centímetre en cinc sabors diferents que són gaire clars, menys el groc que és llimona... la resta crec que són sabors sud americans, tipus guaiaba , mango , etc. De nou, crec que l'envàs, la tipografia grafitera de la marca Oka Loka i la composició dels elements queda totalment relacionat amb el públic juvenil a qui va dirigit.