Passa al contingut principal

Magnificat de Lutti

Avui parlarem d’uns caramels sabor toffee de llet (intraduïble a dulce de leche per alguns, bromes a part). Lutti és la primera marca de confiteria de Bèlgica i la segona a França i de les que han crescut més durant aquests últims 4 anys. Especialitzada en caramels tous de fruites, gomes i confites, els toffees són el producte estrella que exporta a la majoria de països europeus.

Si bé, aquest caramel deixa bastant a desitjar. Poc sabor de llet cremada i a mi no m'han posat farcit a cap dels dos! Si bé, pel costat positiu, crec que per mida és una bona peça, ni massa gran ni massa petita i m'ha agradat el detall de la marca al caremel, el sabor però, sempre serà més bo que aquell cony de Walkers.


Lutti inclou marques com Surffizz, Arlequin i Bubblizz, i des de l’any 2011, totes elles (inclosa la Lutti) pertany al gegant alemany Katjes Fassin GmbH, propietari també de Granini, Sallos (que ja vam comentar al bloc aquí), Ahoj Brause i Gletscher Eis.



Pel que fa l'embolcall (que per cert, últimament no comento massa), forma part del llenguatge clàssic per designar als toffees de llet (o similars): paper daurat (per indicar l'status), una vaca i un fons muntanyós al més similar possible a Suïssa, d’aquesta manera ens ve al cap un producte artesà, natural i fet de la mà d’un artesà que viu a dalt de la muntanya fabricant feliçment aquests dolços… hehehe.


Bossa on es pot veure que diuen que te farcit... i no ha sigut el cas! / Foto: The french bee

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

Palitos Oka Loka

Al desembre de l'any passat parlava de la colombiana Super i el seu Magic Mix , un sobre d'aquests que pal per anar llepant i fer servir com a eina per menjar la pols que hi ha al fons. Segur que n'heu vist perquè durant uns quants anys va ser molt popular i segur que ara també n'hi deu haver a les botigues. Que recordi ara mateix, l'última vegada que en vaig comprar tenia un peu com a caramel per enganxar-hi la pols. Molt curiós i higiènic, hehehe. Però si això de convertir-vos en un os formiguer no és el que busqueu, els de Super també tenen uns Palitos que són uns fantàstics i innovadors fideus de colors de poc més d'un centímetre en cinc sabors diferents que són gaire clars, menys el groc que és llimona... la resta crec que són sabors sud americans, tipus guaiaba , mango , etc. De nou, crec que l'envàs, la tipografia grafitera de la marca Oka Loka i la composició dels elements queda totalment relacionat amb el públic juvenil a qui va dirigit.